Inczeffy Patika

és magán szakorvosi rendelő

2131 Göd, Pesti út 86.

Telefon: +36 27 336 150
E-mail: kalabe@inczeffypatika.hu
Nyitva tartás:
Hétfő - Péntek: 7:30 - 19:00
Szombat: 7:30 - 13:00

Új tanév, új gyerekszoba: 5 szuper tip

Érdekességek2017. szeptember 05.

Kezdődik a tanév, érdemes néhány szakértői tippet megfogadva újragondolni a gyerekszobát és a tanulósarkot… A profik sokat segíthetnek a költséghatékony, mégis mutatós végeredmény elérésében.

A gyerekszoba, ezen belül a tanulósarok kialakítását főként a helyiség nagysága és a belmagasság határozza meg. Emellett figyelembe kell vennünk a gyermek életkorát is, de tovább nehezíti a tervezést, ha testvérek osztoznak egy szobán. Boncz Péter, a szombathelyi Praktiker áruházvezetője és Zsipi Ildikó, szortiment menedzser most 5 jó tanácsot oszt meg a szülőkkel.

1. Kombiágy: kis helyen több funkció

Gondolkodjunk úgy a gyerekszobáról, mintha az egy mini lakás lenne. Tehát a pihenés, a munka és a szórakozás hármas funkciójának is jusson benne hely. Kisiskolásoknak az úgynevezett kombiágyak a leginkább helytakarékos megoldások. Ezek olyan egyszemélyes emeletes ágyak, amelyekben fölül van a kényelmes, normál méretű hálórész, alul pedig játszóhely vagy tanulósarok alakítható ki, sok tárolóhellyel.


2. Testvérek egy térben

Kis alapterületű közös szobába emeletes ágyat vagy olyan kombiágyat válasszunk, amely két fekvőrészt variál. Ám az is fontos, hogy minden tanulónak legyen saját íróasztala és szekrénye. Így egy időben tanulhatnak, játszhatnak a gyerekek, és a tanszerek sem fognak összekeveredni. A könnyebb együttélést térelválasztó bútorokkal (polcokkal, paravánnal) is segíthetjük.

3. Színekkel segítsük a kreativitást!

A falakra érdemes olyan diszperziós falfestéket választani, amely mosható és súrolható is. Így tovább lesz újszerű és tiszta a szoba. A jó minőségű, vízzel hígítható, adalékanyagmentes termékeket keressük!
Minél világosabbak a gyerekszoba színei, annál tovább lehet természetes fény mellett tevékenykedni. Ám ez nem jelenti azt, hogy az élénk színeknek nincs szerepük. A divatos pasztellek mellett egy-egy falon bátran próbáljuk ki a gyerek által kedvelt kéket, zöldet vagy sárgát, sőt ezeket az árnyalatokat már akár táblafestékkel is megvalósíthatjuk: e falakon aztán órákon át lehet rajzolni!

4. Fénytervezéssel takarékosságra nevelünk

A világítást nem csak a szemek épsége okán, hanem energiatakarékossági szempontból is érdemes megtervezni. A gyerekeket először a világítással lehet megtanítani takarékoskodni. Ebben nyújt óriási segítséget a LED-világítás. Vásárolhatunk például olyan íróasztali lámpát, amely a nappali, meleg, fehér fényt utánozza, úgy, hogy a beépített LED-et sosem kell cserélni, hiszen az több tízezer óra élettartammal bír. A gyerek szobájában is használjunk célzott fényeket, így hamar megtaníthatjuk, hogy csak azt a lámpát kapcsolja fel, amelyre éppen szüksége van.

5. Új cuccokkal nagyobb a lelkesedés

Kevés diák igazán lelkes szeptember elsején. Talán egy-egy kiegészítő segíthet ezen: babzsákok, laptop asztalok, tablettartók és egyedi borítású jegyzetfüzetek, például.


forrás: Bébik.hu
hírek, aktualitások

A diabétesz

2025. december 08.

A munkahely is lehet gyógyító közeg

Magyarországon a cukorbetegség komoly népegészségügyi kihívás: statisztikák szerint 2025-ben a lakosság már mintegy tizede él diabétesszel hazánkban, és a fel nem ismert esetek aránya is magas. A november 14-i Diabétesz Világnap idei témája a „Cukorbetegség és a munkahely”, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a munka világa alapvetően befolyásolja a diabétesszel élők mindennapjait és jóllétét. Ebből az alkalomból a Budai Egészségközpont diabetológus szakorvosa gyakorlati tanácsokkal segít a munkavállalóknak és a munkáltatóknak egyaránt.

A munkahelyi jóllét tétje

A KSH adatai alapján már több mint 1,1 millió cukorbeteg van Magyarországon, akiknek a túlnyomó többsége 2-es típusú diabéteszes. Az azonosítatlan esetek aránya is magas, körülbelül 17 százalék – vagyis több százezren lehetnek, akik még nem tudnak a betegségükről. Riasztó, hogy a 18 év alattiak körében is folyamatosan nő az esetek száma.

A 2025-ös Diabétesz Világnap fókuszában a munkahelyi jóllét áll, hiszen a világon több millió munkaképes korú cukorbeteg él, akik nemritkán előítéletekkel, diszkriminációval, vagy akár kirekesztéssel is szembesülnek a munkahelyeken. A Nemzetközi Diabétesz Szövetség adatai szerint négyből három érintett tapasztalt már szorongást, depressziót vagy más mentális problémát a cukorbetegsége miatt. A kampány célja tehát, hogy rávilágítson: a cukorbetegséggel élők számára szó szerint létfontosságú a támogató, elfogadó munkahelyi környezet kialakítása, testi és lelki egészségük, és ezáltal életminőségük javítása.

Szeretet – Miért fontos, hogy kimutassuk az érzelmeinket?

2025. december 08.

Sokan azt gondolják, a szeretet magától értetődő: ha érezzük, a másik is tudja. A valóság azonban az, hogy a szeretet csak akkor tud életre kelni, ha láthatóvá tesszük – állítja a Mindwell Pszichológiai Központ szakértője, Budavári Eszter pszichológus.

„A szeretet önmagában nem elég ahhoz, hogy a kapcsolat biztonságos és megerősítő legyen. A másik csak akkor éli meg a szeretetünket, ha mi is kifejezzük, szavakkal, gesztusokkal, figyelemmel. A látható szeretet nemcsak a másiknak ad visszajelzést, hanem nekünk is segít mélyebben kapcsolódni” – mondja Budavári Eszter.

A szeretet nem csupán érzés, hanem kommunikáció

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy mennyire eltérhet, hogy ki mit tekint „szeretetkimutatásnak”. Valakinek egy őszinte ölelés, másnak egy kedves üzenet vagy egy közösen eltöltött este jelent sokat.

„A szeretet akkor válik kézzelfoghatóvá, ha cselekedetekben is megjelenik. Az, hogy figyelünk egymásra, segítünk, kifejezzük a hálánkat, ezek a hétköznapi apróságok adják a kapcsolat lelki biztonságát. Ha ezek elmaradnak, a szeretet érzése fokozatosan láthatatlanná válik, és az érzelmi közelség meginoghat” – mondja a Mindwell szakértője.

A pszichológus szerint a szeretet kimutatásának hiánya nem feltétlenül közömbösségből fakad. Gyakran a neveltetés, a családi minták vagy korábbi sérülések miatt alakultak ki belső gátak, amelyek miatt sokan félnek a sebezhetőségtől. „Sokan tanulták meg gyerekként, hogy az érzelmek kimutatása gyengeség. Mások attól tartanak, hogy ha kimutatják, mit éreznek, csalódás éri őket. Ezeket a mintákat azonban tudatos önismereti munkával fel lehet oldani.”

Negatív gondolatok

2025. december 07.

Milyen hatásai vannak és mit tehetünk ellenük?

Érdekes, hogy ami napok, hetek óta ekkora hatással volt ránk, aminek ekkora ereje volt felettünk, hirtelen hatását veszti. Miért?

Gyakori élményem a szeretteimmel beszélgetve a következő. Megosztunk a másikkal egy negatív gondolatot, ami rossz hatással volt már ránk egy ideje. Mondjuk, nyomasztott, megijesztett vagy szorongással, aggodalommal töltött el minket. Még a másik fél nem is reagált erre semmit, ám mi, amint kimondtuk ezt hangosan, máris másképp látjuk a gondolatot. Lehet, hogy ennek hangot is adunk. Néha még fel is nevetünk, „hogy gondolhattunk ekkora badarságot?” Ezzel a nevetéssel pedig távozik belőlünk az a feszültség is, amit eddig ez a gondolat okozott.

Mintha azzal, hogy kimondjuk, hatástalanítanánk a negatív (és irreális) gondolatainkat. Hirtelen képesek vagyunk meghallani, meglátni egy külső szemszögből ezt a gondolatot, és lehet, már átlátjuk, hogy nem is teljesen valószerű. De egészen annak hittük és láttuk, amíg csak a mi fejünkben volt ez a gondolat. Mintha a kimondás által könnyebben tudnánk a gondolatainkat a valósághoz mérni.

Néha lehet, hogy mi magunk még a kimondás után is épp annyira hihetőnek tartjuk azt a negatív gondolatot, ám a másik fél, a hallgató nem. Ezt kérdéseivel, visszajelzéseivel jelzi is – szándékosan vagy szándék nélkül –, hogy nem tartja valószínűnek, miszerint pl. egy félelmet keltő gondolatunk be fog igazolódni.

Ettől elgondolkodunk. Vajon lehet, hogy nem kéne hinni ennek a negatív gondolatnak? Lehet, hogy az nem a valóságot tükrözi?