Inczeffy Patika

és magán szakorvosi rendelő

2131 Göd, Pesti út 86.

Telefon: +36 27 336 150
E-mail: kalabe@inczeffypatika.hu
Nyitva tartás:
Hétfő - Péntek: 7:30 - 19:00
Szombat: 7:30 - 13:00

Nőnek lenni jó!

Érdekességek2018. március 08.

A Nőnek lenni jó kezdeményezés azt a tényt állítja a középpontba, miszerint a nők minden életkorban, minden életszakaszban boldognak érezhetik magukat – akár egy kedves, apró gesztus, nekik kijáró megkülönböztetett figyelem okán, akár az életük egy-egy markáns, a nőiséghez kötődő pillanatának megélésekor.

A női lét számos öröme közül talán nem elhanyagolható az sem, hogy létezik egy hazai gyógyszergyár, amely különös, kiemelt figyelemmel fordul a nők felé, és tevékenységének minden percében arra fókuszál, hogy a nők egészségét féltő gondoskodással megóvja. 
Már látható a Nőnek lenni jó kisfilm, amely felsorakoztatja a különböző életszakaszok nagy női pillanatait. Most indul a közösségi médiában az a kezdeményezés, mely révén bárki megoszthatja gondolatát, így inspirálva a közösséget.

Miért jó nőnek lenni?

A reprezentatív online kutatás eredményei alapján elmondható, hogy a magyar nők több mint kétharmada (70%) gondolja azt, hogy nőnek lenni jó. A válaszadók szerint azért jó, mert egy nő átélheti az anyaság örömeit, életet adhat egy gyermeknek, csinos ruhákat viselhet, szép lehet, előzékenyek vele az emberek, ő pedig gondoskodhat másokról. Ezek a legtöbbek által említett okok. Mindenekelőtt azonban az anyaság öröme, a gyerekvállalással járó boldogság az első, ami erre a kérdésre beugrik a női lakosság nagy részének, hiszen 57%-uk spontán módon erre vonatkozó válaszokat adott meg arra a kérdésre, hogy miért jó nőnek lenni.


Amiért nehéz nőnek lenni

Azok akik úgy gondolják, hogy nem kimondottan jó nőnek lenni (30%) azzal indokolják ezt, hogy szerintük túl sok feladat/teher hárul a nőkre, hátrányos megkülönböztetés éri őket a munkaerőpiacon, nagy a felelősség, és még ráadásul el sem ismerik, nem becsülik meg őket eléggé.

Sok van, mi csodálatos, de a családnál semmi sem csodálatosabb

A nők egyöntetű véleménye, hogy az élet nagy pillanatai mellett fontos, hogy az apró dolgoknak is örülni tudjanak. Négyből hárman (73%) gondolják azt, hogy jellemzően meg is tudják élni a mindennapok örömeit. Az élet apró örömei közül a legmeghatározóbbak azok, amikor egy nő boldognak láthatja a gyermekét, amikor a gyermeke azt mondja neki, hogy szereti, amikor felszabadultan lehet nevetni valamin, és amikor látja a párja szemében azt, hogy vonzónak találja.

Ezenkívül sokak mindennapjait tudja szebbé tenni a játék a gyermekkel, az, hogy felvilágosítást tud adni gyermekének, egy jó szeretkezés, de az is, amikor érzi, hogy törődnek vele, megbecsülik, és elismerik a munkáját.

A leginkább emlékezetes pillanatok szintén a gyerekekhez kapcsolhatók; amikor egy nő először a kezében tarthatja a gyermekét, és amikor láthatja/hallhatja az első lépeseit, szavait. Ezeket követi az első saját otthon öröme és a találkozás emléke a nagy szerelemmel.

Ami igazán fontos: az a megbecsülés

A kutatás visszajelzései megerősítik, hogy a nők számára a női lét megélésének mértékét saját hatásuk és a környezet visszajelzéseinek erőssége határozza meg. A nő a környezettől kapott visszajelzésekből építkezik, számára a viszonyulások a meghatározók, ezeken keresztül határozzák meg magukat. Fontos számára, hogy hasson a környezetésre, és a környezet visszahatását érezze. A hatáshoz szükséges erőt a környezete visszajelzéseiből meríti.

Elmondható, hogy ez a hatni vágyás a mozgatórugója a gondoskodástól a megfelelési igényig sok-sok női szerepnek. Kiemelten fontos számukra az elismerés, a megbecsülés. A gondoskodás mellett a legfontosabb érték az elfogadás iránti vágy, a megfelelés igénye, a fontosság megélése. Ez megmutatkozik abban az eredményben is, hogy a párkapcsolatban a megfelelés, a tetszés fontosabb érték, mint maga a szexuális együttlét. A munka/karrier viszonylatában a szakmai és az anyagi elismerés majdnem egyenértékű, (54%-52%) a szakmai elismerés nagyobb boldogságot jelent a nők számára. A saját magukra szánt foglalatosságok közül is legmagasabb százalékban az teszi szebbé a mindennapokat, ha a belülről áradó jókedv, pozitív energia átragad másokra.

Összességében, tehát a magyar nők szeretnek nők lenni, ezt leginkább a tradicionális női szerepekben és leginkább anyaként vélik megélni. Gondoskodásukkal, megfelelési igényükkel vágynak környezetük elismerésére, a törődésre és a megbecsülésre. Tudják, hogy sok szerep és kihívás van a női létben, de ezeket nagytöbbségben pozitívan élik meg. A család és a munka mellett kissé hátrébb sorolódik a saját magukra fordított idő és tér, a kikapcsolódás. Többségében élvezik a központi irányító szerepet, a felelősséget például a saját és a család egészségéért. Meglepő módon alacsonyan értékelt a sport, a mozgás és a társasági élet szerepe a nőnek lenni jó érzés megélésében.

Richter a Nőkért program

A Richter Gedeon Nyrt. a nőgyógyászatban meghatározó cégként kiemelt figyelmet fordít olyan programok támogatására, melyek értékesek a nők számára. Magyarországi központú multinacionális cégként kivételes rálátása van a magyar nők helyzetére abból adódóan, hogy korszerű nőgyógyászati készítmények fejlesztésével és forgalmazásával a nők egészségéről gondoskodik a tinédzser kortól kezdve egészen a változó korig. Ez a gondoskodás azonban felelősségvállalással is jár. A Társaság feladatának tekinti, hogy a nők lelki, társadalmi jólétéért is tegyen társadalmi szerepvállalása részeként, és támogassa őket azon törekvéseikben, hogy elképzeléseik szerint alakíthassák életüket.

"A Richter a Nőkért Programunkkal igyekszünk a legtöbb nő számára valami igazán fontosat nyújtani: önbecsülést, saját magunk, nőiségünk értékelését, a különlegesség elismerését minden életkorban. Hisszük, hogy a pozitív értékek képviselete mellett a közösségteremtő klubokkal, a nők számára fontos témákban folytatott párbeszéddel, vagy a Richter Aranyanyu díjazottjain keresztül inspiráló példák bemutatásával értéket teremtünk, és reméljük, hogy mindezek egy lépéssel közelebb visznek minket a nők testi-lelki, és társadalmi jólétének megteremtéséhez és fenntartásához." Beke Zsuzsa kormányzati kapcsolatok és PR vezető, Richter Gedeon Nyrt.


forrás: Patika Magazin
hírek, aktualitások

Döntések és választások: A kognitív disszonancia

2025. december 09.

Az embernek alapvető igénye, hogy magát egységes egésznek lássa és láttassa, hogy döntéseit, választásait eme egység logikus kimeneteleiként mutassa be önmagnak és a környezetének egyaránt. Azaz akkor érezzük magunkat jól, ha nézeteink és cselekedeteink összhangban vannak. Ezt azonban sokszor nehéz elérni, mindennapjaink gyakori élménye a disszonancia, annak a bizonyos kívánt összhangnak a hiánya.

A kognitív disszonancia elméletét Leon Festinger amerikai pszichológus alkotta meg még 1957-ben, alapja pedig az a gondolat, hogy ha valamilyen új tapasztalat vagy közvetett információ ellentmond addigi elképzeléseinknek vagy ismereteinknek, akkor egy belső feszültséget, disszonanciát élünk át. Mivel ez egy stresszes, szorongáskeltő állapot, természetes módon igyekszünk ezt a disszonanciát csökkenteni, redukálni.

A nézetek és tettek összhangjának hiánya származhat egzisztenciális érdekből, konfliktuskerülésből vagy utólagos önigazolásból, és ezek persze kombinálódhatnak is, például mikor nem mondunk ellent a főnökünknek, akkor sem ha nagyon nem értünk vele egyet. Itt jelen van az anyagi érdek, hisz szeretnénk prémiumot, a szimpla konfliktuskerülés és ezekkel persze már igazoltuk is a magunk számára, miért helyeseltünk egy nyilvánvaló ostobaságot.

A kognitív disszonancia jelentkezhet úgy, hogy eleve feszültséget érzünk érzelmeink, értékeink, elveink valamint aktuális tetteink között, de lehetséges az is, hogy a cselekvés pillanatában fennáll az összhang és döntéseinket utólagosan, tapasztalataink, újabb ismereteink nyomán kérdőjelezzük meg.

Jön a nátha

2025. december 09.

Egy év alatt minden felnőtt átlagosan háromszor-négyszer és minden gyermek hat vagy akár 12 alkalommal esik át náthán.

A nátha kockázata télen magasabb, mint nyáron, mert a levegő alacsony páratartalma miatt az orrnyálkahártya szárazabb, így könnyebb a bejutás a kórokozók számára. Ehhez hozzájárul még az, hogy a téli időszakban mindenki több időt tölt zárt térben, így szükségszerűen közelebb egymáshoz, és ezzel nagyobb a fertőzés veszélye. Ha a náthát okozó vírus az orrnyálkahártyán megtelepedett, ott szaporodni is kezd. A helyi kezelés legtöbbször orrspray-vel történik. A terápiás cél a szabad légzés fenntartása, valamint a váladékfelhalmozódás elkerülése.

Az orrspray helyes használata


Az adagolóspray-t első használat előtt hozza néhány alkalommal működésbe az orron kívül.
Az orrcseppes flakon cseppentőfeltétjét, illetve a gumiharangját összenyomva tartva húzza ki azt az orrnyílásból. Különben az orrváladék a pipettába vagy az adagolófejbe szívódik.
Alkalmazást követően a nyakat hajlítsa, a fejet forgassa, hogy megakadályozza az oldat garatba jutását.
Egyes permetezőrendszerek csak megfelelő testtartás esetén működnek, olvassa el a gyártói betegtájékoztatót.
A cseppentőfeltétet vagy az adagolófejet használat után tiszta kendővel törölje le.
Ügyeljen a lejárati időre.
Minden családtag külön üveget használjon.

A diabétesz

2025. december 08.

A munkahely is lehet gyógyító közeg

Magyarországon a cukorbetegség komoly népegészségügyi kihívás: statisztikák szerint 2025-ben a lakosság már mintegy tizede él diabétesszel hazánkban, és a fel nem ismert esetek aránya is magas. A november 14-i Diabétesz Világnap idei témája a „Cukorbetegség és a munkahely”, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a munka világa alapvetően befolyásolja a diabétesszel élők mindennapjait és jóllétét. Ebből az alkalomból a Budai Egészségközpont diabetológus szakorvosa gyakorlati tanácsokkal segít a munkavállalóknak és a munkáltatóknak egyaránt.

A munkahelyi jóllét tétje

A KSH adatai alapján már több mint 1,1 millió cukorbeteg van Magyarországon, akiknek a túlnyomó többsége 2-es típusú diabéteszes. Az azonosítatlan esetek aránya is magas, körülbelül 17 százalék – vagyis több százezren lehetnek, akik még nem tudnak a betegségükről. Riasztó, hogy a 18 év alattiak körében is folyamatosan nő az esetek száma.

A 2025-ös Diabétesz Világnap fókuszában a munkahelyi jóllét áll, hiszen a világon több millió munkaképes korú cukorbeteg él, akik nemritkán előítéletekkel, diszkriminációval, vagy akár kirekesztéssel is szembesülnek a munkahelyeken. A Nemzetközi Diabétesz Szövetség adatai szerint négyből három érintett tapasztalt már szorongást, depressziót vagy más mentális problémát a cukorbetegsége miatt. A kampány célja tehát, hogy rávilágítson: a cukorbetegséggel élők számára szó szerint létfontosságú a támogató, elfogadó munkahelyi környezet kialakítása, testi és lelki egészségük, és ezáltal életminőségük javítása.